Microgreens în 2019 și 2020

Microgreens România – un scurt bilanț al anului 2019 și planuri pentru 2020

Anul 2019 a marcat o evoluție importantă în modelul de business al Microgreens România, precum și o dezvoltare a volumului și a calității produselor și serviciilor care le oferim pe piața HoReCa din România. Dorim să marcam acum, la sfârșit de an, principalele direcții de acțiune, obiectivele pentru 2020 și să mulțumim partenerilor și clienților noștri.

Produse

În 2019 am diversificat gama de produse și am făcut investiții de peste 100.000 Euro în echipamente și materiale care asigură o siguranță alimentară sporită și o calitate constantă a produselor.

Am introdus în ofertă peste zece specii noi de microplante și am mărit producția de plante aromatice. Am achiziționat o mașină de semănat automată care asigură o densitate optimă și constantă a microplantelor. Un nou substrat de creștere pentru microplante reduce aproape de zero riscul de contaminare biologică, lucru extrem de important pentru păstrarea în spațiile de depozitare HoReCa.

Pentru 2020 ne propunem lansarea unei game de produse ready-to-eat, care să fie mai accesibile consumatorului din supermarket. De asemenea, vom dezvolta gama de produse cultivate prin tehnologiile de indoor-farming.

Distribuție

Pe parcursul acestui an am consolidat distribuția la nivel național, atât prin distribuitori direcți cât și prin lanțurile de magazine cash&carry și retail.

În 2020 vom relua integral distribuția directă în București, Ilfov și Prahova. Anunțăm pe această cale încheierea parteneriatului cu TeamFresh (fost Coșul de legume fructe). Precizăm că orice produse de tipul microplantelor sau decorului culinar distribuite de această firmă nu provin de la Microgreens România și nu beneficiază de garanțiile de calitate și siguranță alimentară specifice produselor noastre.

Vom continua parteneriatul pentru distribuția în diverse regiuni ale țării cu Fruleg Logistic, Ecofruct Trading, Sprint Distribuțion, Fresh Herbs și CMB – și dorim să le mulțumim pe această cale pentru o relație de afaceri corectă și transparentă.

Vom continua să dezvoltăm distribuția produselor oferite de Eisberg România pentru sectorul HoReCa în zona București, Ilfov și Prahova, în efortul de a oferi clienților noștri o soluție completă de aprovizionare cu produse fresh. Mulțumim echipei din România pentru o colaborare strânsă, care a permis o dezvoltare reciproc avantajoasă a pieței B2B.

Ne veți găsi în continuare în lanțurile de distribuție Metro, Selgros, Mega Image, Auchan și Carrefour, cărora le mulțumim pentru încredere și deschidere. Am înființat o echipă care se ocupă de merchandising și care va îmbunătăți prezența noastră la raft, asigurând cumpărătorilor cea mai bună experiență posibilă în magazine.

Inovații

Microgreens marchează închiderea anului cu achiziția startup ului de tehnologie Microsera Technologies, companie specializată în dezvoltarea de soluții de indoor farming ( controlled environment agriculture).

Această achiziție va accelera dezvoltarea de produse tehnologice de înaltă performanță, astfel încât să putem oferi clienților noștri produse cu sustenabilitate ridicată.

În 2019 am reușit să punem la punct producția de serie a microserelor (echipamente de cultivare de tip indoor vertical farming), fructificând eforturile de cercetare și dezvoltare începute în 2018.

Mulțumim echipei de la Microsera Technologies, pentru eforturile și ingeniozitatea constantă cu care au rezolvat toate provocările aduse de implementarea unei tehnologii noi la clientul final.

Gama de microsere destinate restaurantelor și lanțurilor de retail, pentru cultivarea microplantelor, este acum fiabilă și ușor de întreținut.

În paralel, am dezvoltat o soluție de semi-industrială, destinată magazinelor cash&carry. Această microseră este destinată în principal cultivării de plante aromatice chiar în magazine și are o puternică componentă social-responsabilă. Cu acest echipament putem asigura plante aromatice produse local tot timpul anului, fără risipa specifică agriculturii tradiționale sau importului de la mare distanță.

Două microsere au fost instalate ca proiect pilot în magazinele Metro și Selgros din Băneasa. În 2020 vom mări numărul de microsere în aceste lanțuri de distribuție.

Clienții HoReCa 

Anul 2019 ne-a adus și câteva provocări competitive. Au apărut noi furnizori de microplante și flori comestibile, încercând politici de dumping.

Mulțumim tuturor clienților noștri – restaurante, hoteluri, săli de evenimente – pentru loialitatea și încrederea pe care ne-au oferit-o. Standardele de calitate și de siguranță alimentară au contat mai mult decât prețul de achiziție, ceea ce demonstrează maturizarea industriei HoReCa din România și alinierea ei la standardele europene.

Branding și comunicare

Din 22 septembrie 2019 am adoptat o nouă identitate vizuală, care să ilustreze mai bine valorile companiei și care să ne diferențieze distinct pe piața de profil.

În 2020 ne propunem o îmbunătățire dramatică a comunicării către publicul larg și popularizarea conceptului de microplantă și a beneficiilor oferite de această gamă de produse.

Mulțumim încă o dată tuturor colaboratorilor și vă asigurăm că rămânem și în 2020 loiali modelului de agricultură social-responsabilă, cu plante cultivate curat, cu servicii de calitate și cu relații de afaceri de oneste și transparente.